Creative Commons License
Comparteix Perfil d'alçada El temps més proper Excursions més properes »
La Foradada
Serra del Montsià
Excursionisme
Amb nens
Nens motxilla al darrere
Nens que caminen
Carregant el mapa ...
Les fotos proporcionades per Panoramio són sota el copyright dels seus autors

Zona: Montsià

Autor: sendaj | Creada: 15/04/2009 | Modificada: 25/10/2009

Punt de partida: Cocó de Jordi (Sant Carles de la Ràpita)
Horari: 2h 45min anada i tornada
Desnivell: 375m
Dificultat: Fàcil
Com arribar-hi (itinerari al Google Maps)

Pujant entremig del bosc
Forn de calç
Font del Burgar
Seguim pujant
Imatges en total: 16 Veure-les totes

Bonica excursió a aquest emblemàtic paratge de la Serra del Montsià. L'itinerari ens permet disfrutar del típic paisatge de muntanya mediterrània alhora que ens obsequia amb una esplèndida panoràmica del Delta de l'Ebre des d'una finestra oberta a la roca: La Foradada.

Descripció:

Accés al punt de partida:

Des de Sant Carles de la Ràpita, enfilem l'avinguda dels Esports fins al final, davant del camp municipal d'esports. Tombem a la dreta i tot seguir a l'esquerra per agafar l'avinguda que puja per anar a trobar la N-340. Creuem aquesta última per prendre la pista asfalta i molt estreta que surt just davant nostre (senyalitzada camí de Mata-Redona). La carretera és molt estreta i puja suaument, passant per davant l'àrea de lleure de la Mundana i acabant a l'aparcament del cocó de Jordi, on estacionarem el vehicle.

Itinerari:

Des del cocó de Jordi (252m) seguirem el sender senyalitzat que surt de l'inici de l'aparcament en direcció NO. Passarem pel costat d'un forn de calç (20min) que deixarem a la dreta i seguirem amunt entrant al bosc d'alzines i arribant a la font del Burgar (396m, 35min). Ens trobem en un paratge bonic on podrem descansar i aprofitar per donar una ullada a la senyalització de l'Àrea Interpretativa.

A partir de la font el pendent s'accentua i el camí puja fent llaçades fins sortir del bosc a les rodalies de les restes del Mas de Mata-redona (542m, 1h). A partir d'aquí el sender gira al S i el pendent es suavitza en travessar els antics camps de conreu del mas, però poc després es torna a enfilar de nou per anar a buscar el coll de lo Portell (644m, 1h 20min). Aquí abandonem els senyals del GR-92, que segueix cap a Ulldecona, i el nostre sender tomba a l'esquerra (E) per arribar en uns 10 minuts al bell paratge de La Foradada (680m, 1h 30min). Les vistes vers la Punta de La Banya, al Delta, són magnífiques, tenim Sant Carles i la badia dels Alfacs als nostres peus, darrera nostre els cims dels Ports de Beseit...

La tornada la farem agafant el sender que, en direcció N, baixa tot seguint la carena. Més endavant el sender tomba a la dreta i, amb les llacunes de l'Encanyissada i la Tancada al Delta com a teló de fons, arribem a una bifurcació: si seguim recte baixarem directament al cocó de Jordi, els senyals del PR però, tomben a l'esquerra i tornen de nou a la font del Burgar. Nosaltres vem prendre aquesta darrere opció, vem arribar a la font, vem descansar i vem desfer el camí de pujada fins a l'aparcament.

Observacions:

• Itinerari realitzat l'abril de l'any 2009, amb tres nens: una nena de 4 anys i dos petits de 21 i 15 mesos a la motxil·la.
  • Els temps indicats a la ressenya no inclouen parades. En total vem estar unes 4h 30min (amb nens no es pot saber mai...)
  • L'itinerari està totalment senyalitzat amb els senyals blancs i grocs del PR-83.
  • L'itinerari és molt freqüentat i la zona d'aparcament al cocó de Jordi és força reduïda ...
Coordenades GPS
Descarregar en format GPX

Perfil d'alçada
El temps a Internet

Creative Commons License Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons. | » Contacta amb nosaltres email contacte | Comparteix: Delicious